sobota, 23 września 2017

BIGOS


SKŁADNIKI:
  • 1 kg kapusty kiszonej
  • 500 g mięsa wieprzowego (ja użyłam łopatki)
  • 4 suszone prawdziwki
  • 250 g kiełbasy podwawelskiej
  • 4 ziarna jałowca
  • 3 listki laurowe
  • 4 ziarna ziela angielskiego
  • 1 duża cebula
  • 3 łyżki koncentratu pomidorowego
  • sól i pieprz według uznania




PRZYGOTOWANIE:

Namocz grzyby w miseczce dzień wcześniej.
Kapustę kiszoną odciśnij ale soku nie wylewaj - zostaw w szklance bo może się przydać na koniec jeszcze. Kapustę wrzuć do garnka.
Cebule pokrój w paski i podduś na patelni. Dodaj do garnka.
Mięso pokrój w kostkę i podsmaż na patelni po cebuli. Gotowe mięso dodaj do garnka.
Kiełbasę pokrój w kostkę i podsmaż na tej samej patelni, bo po co brudzić nową nie? :) Kiełbasę dodaj do garnka.
Grzyby pokrój w paski. Dodaj do garnka.
Do garnka wrzuć wszystkie przyprawy i zalej 1/2 litra wody. Wstrzymaj się tylko z solą. Ją dodaj na koniec po posmakowaniu.
Gotuj wszystko aż mięso będzie mięciutkie (ma się wręcz rozpadać).
Dodaj koncentrat. Dokładnie wymieszaj.
Gotuj jeszcze z 15 minut.
Posmakuj. Jak będzie za mało kwaśny (niektórzy lubią bardzo kwaśny) dolej wcześniej odłożony kwas z kapusty.

Bigos najlepszy jest po 2, 3 dniach.

TIP: Jako, że bigos jest daniem czasochłonnym (chodzi zwłaszcza o czas gotowania) ja zawsze robię jego więcej. Ja zrobiłam z 4 kg kapusty kiszonej więc resztę składników dodałam proporcjonalnie więcej.

Guten Appetit!

Marie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz