czwartek, 11 listopada 2021

BAUERNEINTOPF czyli danie jednogarnkowe po niemiecku

Dawno mnie tu nie było. Wróciłam i mam nadzieję, że na dłużej. Ci, co mnie znają, wiedzą, że kocham gotować. Żaden ze mnie Masterchef mogący się pochwalić wykwintnymi daniami. Preferuję raczej tradycyjną polską kuchnię. Ziemniaki, boczek, twaróg, ciasto drożdżowe. Z racji, że mieszkam w Niemczech czasem próbuję też tego, co jedzą Niemcy. Dzisiaj chciałabym podzielić się z wami daniem prostym, jednogarnkowym. Idealne do tego by ugotować więcej i powekować w słoiki na dzień, kiedy wam się nic nie chce. Ja mam lodówkę pełną takich słoików.



















SKŁADNIKI:

  • 500 g mielonego mięsa wołowego
  • 3 czerwone papryki
  • 800 g ziemniaków
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 3 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 600 ml wody
  • papryczka chilii (według uznania)
  • sól, pieprz, słodka papryka
  • 1łyżka oleju

PRZYGOTOWANIE:
  1. Obierz ziemniaki i razem z papryką czerwoną i cebulą pokrój w kostkę. Czosnek przeciśnij przez wyciskacz. Chili posiekaj.
  2. Mięso mielone usmaż na oleju i dopraw solą, pieprzem.
  3. Dodaj cebulę, czosnek i chili i podsmaż razem z mięsem.
  4. Do garnka wrzuć ziemnieki i paprykę
  5. Zalej wodą. Wymieszaj całość i gotuj pod przykryciem ok 20 minut.
  6. Pozostało tylko dodać koncetrat pomidorowy, słodką paprykę, sól i pieprz. Wymieszaj i gotuj kolejne 10 minut.

Smacznego!

Marie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz